torsdag 27 augusti 2015

Vi bygger nytt kontor

Vi håller på och bygger ett nytt kontor. Det går inte till som i Sverige. Ett bra exempel på hantverket framgår av bilderna nedan.

Det är några killar som gör gipsskivor och lister till taket. De blandar gips och vatten för hand i en hink och häller ut vätskan i en form. När den stelnat en smula brer de ut någon sorts växtfiber som enligt utsago från den måttligt engelskspråkige gentlemannen på bilderna kommer från en palm. Ser ut som sisal ungefär. 

Hursomhelst så är det intressant att se att allt görs mycket hantverksmässigt.

Det nya kontoret är naturligtvis försenat. Jag tror vi jan flytta in till jul. Nu delar vi kontor och för mig har det faktiskt varit bra. Jag har på så sätt fått en bra inblick i vad mina kollegor gör.








2 kommentarer:

  1. Underbart! Jag har skickat vidare till mina gamla arbetskamrater för att höra vad de tycker

    SvaraRadera
  2. SundaHus ger A+! Motivering: enkla och icke giftiga ingredienser, förnyelsebart material, lokal tillverkning och inga rester med tungmetaller från kolkraftverk som det ofta finns i gips. Helt underbart!

    Ha det gott!

    /Jane

    SvaraRadera