söndag 7 februari 2016

Sjukhuset i Atebubu

I förra veckan drabbades även Per av malaria. Kanhända var det en mygga som först stack mig och sedan Per, men det får vi aldrig veta. Vid mitt första återbesök var jag inte helt malariafri så jag fick en ny omgång medicin som effektivt tog kål på alla kvarvarande parasiter
Jag var helt återställd när jag följde med Per som fick ungefär samma behandling.

En sköterska ordnade en journal som sedan förvaras i arkivet. 
Imponerande att de hittar så bra.



Även Per fick träffa doktor Emmanuel. Det finns ingen fast telefoni, utan man ringer direkt till doktorns mobil. Han plingar på klockan när nästa patient kan komma in
Det är något visst med läkares handstil 


Det finns tv-apparater (och höns) i "väntrummet"


Här är Apoteket:


En del affischer

Sjukhusområdet

Läkarbostad

VIP-parkering



5 kommentarer:

  1. Helt otroligt med bilder från en annan värld. TACK

    SvaraRadera
  2. Hoppsan malaria. Krya! Kanske sila mygg och svälja kameler, säger Erik. Medan pappa berättar grundligt för oss vad malaria är.

    SvaraRadera