söndag 7 juni 2015

Bybesök 2 - Anna får en tupp


Jag fick en tupp! Det är inte alla dagar man får så fina presenter!

 Vi hade förstås med oss några små gåvor - en boll för barnen att leka med samt en bra liten ficklampa .
 Då kom returgåvan fram - en tupp!
 Det är ofint att inte ta emot gåvor, så det var bara att tacka och ta emot.
Jag fick reda på att jag kunde göra vad jag ville med gåvan, exempelvis lämna den som gåva till någon annan. Jag valde den äldre kvinnan med röda byxor, och hon blev mycket glad.

När vi lämnade byn fick vi även en precis nyskördad ananas. Den godaste ananas jag någonsin ätit.





2 kommentarer:

  1. Fantastiskt att se och läsa om bybesöken! Det är verkligen spännande att följa er på det här sättet. Vad säger de om det heliga trädet? Hur förklaras dess helighet? Vad har det för "funktion"? Ska jag tolka det som animism?

    Nu kan jag inte skriva mer för nu ska jag slå Anna i Quizkampen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis till alla vinster i Quizkampen! Ja, det är förfädernas andar som bor i trädet. De flesta här har dubbla religioner. De kristna såväl som muslimerna har inte helt övergivit den traditionella naturreligionen.

      Radera