måndag 18 maj 2015

Promenad till kontoret

I morse promenerade jag till jobbet. Per som är lite latare tog bilen.

Det var en fin morgon och jag blev erbjuden skjuts flera gånger. Tokigt att gå om man kan få åka, även om det är en fin promenad som inte tar stort mer än 35 minuter.

 Vi bor i det hus som syns längst bort på bilden.
 På vägen passerar jag ett stort träd med en jättelik "bee hive". Hoppas att de håller sig lugna

 Trädet har fantastiskt vackra blommor

Det har regnat i natt så vägen är lite kladdig
Många av de som bor i närheten tar cykel till jobbet - andra hämtas av företagets bussar


En del av personalen som inte ännu åkt iväg till sina sysslor samlas vid "vattentornet".
Här finns både vatten och skugga.


2 kommentarer:

  1. Om jag minns rätt är du inte så där jätteförtjust i getingar. Eller? Det kanske är annorlunda med ghananska bin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är, liksom många andra, väldigt rädd för både getingar och ghananska bin. Kommer de mot mig springer jag nog ruskigt fort.

      Radera