lördag 23 maj 2015

Så här bor vi

Nu har jag försökt förminska bilderna innan jag lägger upp dem. Det tar väldigt lång tid att ladda upp dem annars. Hoppas att bildkvaliteten duger ändå
 Vi bor en en enplansvilla. Här är sitthörnan med TV.Vi har nyss köpt en ny digitalbox med inspelningsfunktion, och har hur många internationella kanaler som helst.
 Matbord/arbetsbord möblerat från Ikea. Stolarna heter Henriksdal.
 Vy från hallen
 Så här ser den rätt trista hallen ut när man kommer in i huset. sällskapsrummen är direkt in till höger, där det också finns en gästtoa.
 Nästa rum till höger är köket.  Överskåpen är placerade väldigt högt, så jag fick lov att införskaffa en liten pall för att nå upp. Vi har dubbla kyl/frysar.
 Och gasspis
 Extra sovrum som Per använder som "walk-in-closet". Till vänster syns min alldeles sprillans nya motionscykel.
 Gästrum som vi inte använder
 Tvättstuga
 Jag har lite problem med att tyda instruktionerna på tvättmaskinen
 Vårt sovrum. Vi funderar på att möblera om så att inte luftdraget från ACn hamnar rätt på oss
En annan vy av sovrummet. Till varje sovrum hör en liten toa med dusch.

2 kommentarer:

  1. Ser flott ut. Jag bokar in mig på gästrummet direkt. Bara det finns bra internet kan jag ju jobba lika bra därifrån som från Lilla Frö Baer fram emot mangosylten på frukostgröten!

    SvaraRadera
  2. Roligt att följa er på bloggen! Hoppas ni trivs bra i ert nya hem! Vi väntar med spänning på nästa inlägg! Kramar från oss på SundaHus

    SvaraRadera